Agencje social media – czym się tak naprawdę zajmują?

Dodano: 07.12.2015

Być może wydaje Ci się, że jesteś ninją social media i sam sobie poradzisz z prowadzeniem profilu firmowego na Facebooku. Jednak tak naprawdę social media to nie tylko Facebook i nie tylko prowadzenie profilu, a dużo bardziej skomplikowane działania.

Strategia, kryzysy i kampanie

Wydawałoby się, że prowadzenie fanpage’a na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych to bułka z masłem. Jednak rzeczywistość jest nieco inna – co prawda każdy z nas potrafi wkleić posta na dzień, ba nawet i kilka! Ale jeśli nie stoi za tym strategia z prawdziwego zdarzenia, skutki mogą być opłakane.

Agencja social media zanim przystąpi do działania, przeprowadzi dokładną analizę. Dzięki niej będzie wiadomo jaka obecnie jest sytuacja marki, jak postrzegana jest przez internautów. Następnie przygotowana zostanie strategia komunikacji w social media – i nie będzie ona zapewne obejmować tylko Facebooka. Zaprojektowane i wdrażane będą reklamy, które będą działać zgodnie z Twoim planem.

Na bieżąco monitorowana będzie zarówno efektywność Twoich kampanii reklamowych w kanałach social media, jak i możliwość wystąpienia potencjalnego kryzysu, czyli nadmiaru negatywnych opinii i komentarzy (niekoniecznie pokrywających się z rzeczywistością!). A możesz nam wierzyć – żeby umiejętnie poradzić sobie z internetowym hejtem, trzeba mieć nie tylko cierpliwość, ale i doświadczenie.

Social media to nie tylko Facebook!

Trzeba także być świadomym, że nie samym Facebookiem żyją internauci – istnieje o wiele więcej kanałów social media. Instagram, Snapchat, Linkedin, Pinterest… a to tylko kilka, bo wymieniać by można naprawdę długo. Jeśli wykorzystuje je nasza konkurencja, a my nie, to zawsze pozostaniemy o krok za nimi. Jeśli zaś konkurencja także z nich nie korzysta… to mamy idealną szansę, żeby zostawić ich daleko w tyle!

Agencja social media pomoże Ci w stworzeniu społeczności internetowej wokół Twojej marki, zaproponuje Ci narzędzia (np. aplikacje czy kampanie) dostosowane do Ciebie. W komunikacji w mediach społecznościowych warto wykorzystać także tzw. liderów opinii. W zależności od marki mogą to być lokalni działacze, celebryci czy blogerzy – czy wiesz jak do nich dotrzeć? Jakie stawki im zaproponować? Agencje social media to wiedzą i zadbają, abyś z takiej współpracy był maksymalnie zadowolony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *