Auto wizytówką firmy – jaki samochód dla prezesa, managera, handlowca?

Dodano: 23.08.2016

Samochód w przedsiębiorstwie oprócz funkcji czysto narzędziowej pełni równie istotną rolę reprezentacyjną. To, jakim autem poruszają przedstawiciele – pracownicy firmy, wpływa na jej wizerunek wśród partnerów, a przede wszystkim potencjalnych klientów. Marka i model firmowego samochodu mogą wiele powiedzieć o kondycji przedsiębiorstwa i jego pozycji na rynku. Jakie modele zatem wybierać i jak sfinansować zakup reprezentacyjnej floty?

Dopasowanie aut do pełnionych funkcji i zajmowanych stanowisk osób związanych z firmą może być elementem budowania określonego wizerunku marki np. innowacyjnej lub przyjaznej środowisku. Dodatkowo samochód służbowy jest również coraz popularniejszą pozapłacową formą motywowania pracowników. Z tego względu dobór samochodów dla firmy powinien odbywać się na podstawie analizy potrzeb przyszłych użytkowników. Innego auta potrzebuje prezes firmy, innego kadra zarządzająca, a jeszcze innego przedstawiciel handlowy.

Samochód dla prezesa

Z reguły jest to najbardziej reprezentacyjne auto w firmie. Można to zauważyć szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw i korporacji. Często też wybór takiego samochodu podlega indywidualnym preferencjom przyszłego użytkownika. Zwykle są to samochody z wyższej półki cenowej, tzw. klasy premium. Dobrze wyposażone auto topowej marki to najczęstszy wybór samochodu dla szefa. Oczywiście konkretna marka i model powinny pasować do branży, jaką zajmuje się firma.

Samochód na menedżera

Wśród kadry menedżerskiej służbowy samochód jest też częstym dodatkiem do wynagrodzenia. Wiele firm pozwala swoim pracownikom wyższego szczebla na wybór modelu i wyposażenia auta wskazanej marki w ramach określonego budżetu. W niektórych przypadkach wybór ogranicza się do listy proponowanych samochodów lub jednej z dwóch możliwości. Najczęściej są to samochody segmentu C lub D, np. ŠKODA Rapid, Octavia czy Volkswagen Passat.

Samochód dla handlowca

W tym przypadku aspekt reprezentacyjny samochodu przysłaniany jest przez ekonomiczność i funkcjonalność. Przedstawiciele handlowi z reguły pokonują setki kilometrów dziennie, a auto jest ich podstawowym narzędziem pracy. Z tego względu przy wyborze samochodów dla firmy poza ceną brane są pod uwagę przede wszystkim spalanie oraz koszty serwisowania i napraw. Ważne są także elementy wynikające z przeznaczenia auta w przedsiębiorstwie np. pojemność bagażnika czy dodatkowe elementy wyposażenia.

Finansowanie samochodu dla firmy

Równie ważną kwestią, co wybór odpowiedniego samochodu jest dobór najkorzystniejszej formy finansowania. Wśród przedsiębiorców najpopularniejszy jest leasing na auto (kalkulator, który pomoże dobrać najkorzystniejszy leasing na auto znajdziesz tu: https://kalkulator.vwbank.pl/vw_leasing).

Jedną z głównych zalet takiego rozwiązania są korzyści podatkowe. Przedsiębiorca może zaliczać w koszty wszystkie wydatki związane z leasingiem, co obniża sumę naliczonego podatku dochodowego.

Firmy coraz chętniej sięgają po nowoczesne finansowanie łączące tę zaletę z niską ratą, które oferuje m.in. marka Volkswagen. W leasingu EasyDrive za nowego Volkswagena Passata miesięczna rata, przy umowie na 3 lata, 20-procentowej opłacie wstępnej i rocznym limitem 20 tys. km, wynosi 865 zł netto. Po okresie leasingu firma może zmienić auto wybierając nowy model w ramach kolejnej umowy. Dzięki temu dysponuje zawsze nową i sprawną flotą samochodową, która jest jej najlepszą wizytówką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *