Kiedy firma musi założyć rachunek w banku?

Dodano: 19.09.2013

Jednym z podstawowych powinności początkującego przedsiębiorcy jest założenie konta bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które umożliwi świadomie zarządzać pieniędzmi i prognozować najbliższe wydatki. Jak założyć rachunek w banku dla działalności gospodarczej?

Według aktualnie funkcjonującego prawa konto powinien założyć właściciel firmy, który dokonuje transakcji na sumy powyżej 15 tys. euro lub prowadzi interesy z klientami. Dodatkowo otrzymuje lub wysyła przelewy w ramach prowadzonej działalności.

Oczywiście istnieje opcja zostania przy koncie osobistym, ale tylko do chwili, gdy wartości nie przewyższają wspomnianego limitu. Oprócz tego, w razie kontroli ważne będzie udowodnienie i wskazanie pieniędzy prywatnych i firmowych.

Podsumowując, lepiej otworzyć rachunek bankowy, ponieważ praktycznie zawsze będzie to operacja darmowa i nie potrwa długo. Poza tym pozwala uniknąć problemów finansowych i daje obraz rzeczywiście generowanych przychodów i rozchodów.

red. Justyna Błahut
skarbowy.biz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *