Odbierając przesyłkę z paczkomatu można złożyć jej reklamację

Dodano: 08.08.2014

Dokonując wyboru odbioru przesyłki polegającą na przywiezieniu jej przez kuriera domu klient uzyskuje szereg uprawnień. Ma bowiem możliwość zwrotu niekompletnej lub uszkodzonej przesyłki z powrotem do nadawcy. Co jednak, gdy zdecydujemy się na odbiór przesyłki w paczkomacie, a okaże się, że nie jest ona zgodna z naszymi oczekiwaniami?

W przypadku drugiej opcji otwarcie skrytki oznacza w zasadzie pokwitowanie jej odbioru, przy czym nie mamy możliwości jej wcześniejszego obejrzenia. Warto wiedzieć, co należy zrobić jeżeli będziemy chcieli od razu złożyć reklamację. W takiej sytuacji należy postępować zgodnie z regulaminem operatora.  Zaprezentuję to na przykładzie największego w Polsce operatora oferującego usługę paczkomatów – InPost. Na podstawie jednego z zapisów aktualnego Regulaminu świadczenia Usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o reklamację można złożyć bezpośrednio przy skrytce, z której odbierana jest przesyłka.

Aby to zrobić, należy pozostawić nieotwartą przesyłkę i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlającymi się na ekranie urządzenia. Korzystając z odpowiedniej opcji odbiorca ponownie wkłada przesyłkę do skrytki pozostawiając ją do dyspozycji operatora. Formularz reklamacyjny zostanie wysłany na skrzynkę mailową odbiorcy, który jest zobowiązany wypełnić go w terminie 14 dni. W przypadku, gdy klient nie wypełni formularza w określonym terminie, przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. Po przyjęciu reklamacji operator dokonuje komisyjnego otwarcia przesyłki i spisuje stosowny protokół. Do chwili zgłoszenia reklamacji odbiorca może odebrać przesyłkę w placówce InPost. Na tej podstawie operator stwierdza zasadność reklamacji lub daje odpowiedź odmowną.

W sytuacji, gdy odbiorca odkryje uszkodzenie przesyłki już domu, wówczas powinien iść do oddziału InPost w celu sporządzenia protokołu. Wówczas na ekranie paczkomatu należy wybrać opcję „Mam uwagi do paczki” i umieścić przesyłkę w skrytce, aby możliwa była weryfikacja zgłoszenia. Tak jak we wcześniejszej opcji na skrzynki mailowej wysyłany jest formularz reklamacyjny, który trzeba wypełnić, aby skarga była oficjalnie złożona.

Joanna Walerowicz

mojszmal.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *